Zestaw materiałów do nauki liter

Cześć!

W końcu doczekałam się pierwszego dnia wiosny :) Jak świętowaliście dzisiejszy dzień?
Ja z  tej okazji przygotowałam zestaw materiałów do nauki alfabetu dla dzieci, który wypróbowałam już z moim pięcioletnim bratem. Zna on już większość literek drukowanych, ale ciężej idzie mu z rozpoznawaniem liter pisanych. Stworzyłam więc coś, co pomoże mu lepiej to zrozumieć. Przy okazji poćwiczymy tworzenie nowych wyrazów, rozpoznawanie samogłosek, czytanie, wykorzystując ciekawe pomoce ;)




Przygotowany przeze mnie zestaw do nauki liter składa się z:

- planszy z alfabetem z drukowanymi literami, na której czerwonym kolorem są zaznaczone samogłoski;
- planszy z 24 obrazkami przedstawiającymi: jajko, lody, ekran, oko, słonia, piłkę, nóż, usta, arbuza, indyka, cytrynę, rower, zebrę, biedronkę, hamburgera, flagę, kota, łyżkę, winogrona, gwiazdę, żyrafę, dom, misia, traktor;
- 8 karteczek do wycięcia, na każdej z nich jest obrazek i trzy wolne okienka w których trzeba ułożyć wyraz z liter pisanych (but, koń, ser, lis, kot, ćma, miś, dom);
- cały alfabet liter pisanych do wycięcia.



Jak to wykorzystać?

1. Plansza z literami drukowanymi - zadaniem dziecka jest odnalezienie i dopasowanie wyciętych przez nas wcześniej liter pisanych do odpowiednich liter drukowanych.

2. Plansza z obrazkami - zadaniem dziecka jest odgadnięcie co przedstawia wybrany obrazek i położenie na niego litery, od której zaczyna się ten wyraz.

3. Karteczka z obrazkiem - zadaniem dziecka jest ułożenie trzyliterowego wyrazu zgodnie z obrazkiem na karteczce.

4. Litery pisane możemy wydrukować kilka razy, po to aby dziecko mogło ułożyć z nich różne inne, dłuższe wyrazy lub sylaby. Rodzic może również sam układać różne wyrazy, a zadaniem dziecka będzie przeczytanie tego :)

To są moje pomysły na wykorzystanie tych materiałów, ale jeśli macie inne, koniecznie podzielcie się tym w komentarzu! Chętnie wypróbuję.







Materiały służą wyłącznie do użytku niekomercyjnego.
Jeśli chcesz je rozpowszechniać, dodaj odnośnik do mojego bloga.





Pamiętajmy, że jeśli chcemy aby dziecko chętnie brało udział w powyższych aktywnościach, musi to robić z własnej, nieprzymuszonej woli i tak długo jak samo chce. Jeśli dopiero zaczynamy naukę alfabetu to najlepiej zacząć od kilku literek, a nie wszystkich na raz, bo dziecku może się szybko znudzić :) Mam nadzieję, że materiały Wam się przydadzą. Życzę owocnej pracy!


7 komentarzy:

  1. Super! Chętnie wykorzystam do swojej pracy z dziećmi.

    OdpowiedzUsuń
  2. Super zestaw do nauki literek. Z chęcią skorzystamy z córką. Dziękuję bardzo za tworzenie takich rzeczy. Super blog!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajna pomoc do nauki. Wykorzystam dla swoich córeczek i synka.Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne pomoce na pewno wykorzystam dla moich synków.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...