CZEŚĆ! + DO DRUKU: gra Dobble - owoce i warzywa


Cześć! Mam na imię Karina.

Założyłam tego bloga z myślą o nauczycielach, rodzicach, studentach, którzy tak jak ja uwielbiają szukać w Internecie różnych ciekawych inspiracji i materiałów. Do niedawna ja sama pobierałam wszystkie PDF-y, które napotkałam na swojej drodze, aż wreszcie postanowiłam zacząć tworzyć coś swojego. I powiem szczerze - sprawia mi to ogromną przyjemność! A więc oto jestem i mam nadzieję, że zagoszczę na dłużej :)

Na moim blogu z czasem pojawią się wszelkiego rodzaju inspiracje do pracy z dziećmi - gry, karty (również na zajęcia z języka angielskiego), plakaty, dekoracje, karty Montessori i więcej - zależy co wpadnie mi do głowy. Mam nadzieję, że każdy z Was znajdzie tutaj coś dla siebie. A jeśli Wy macie jakieś pomysły na to, co chętnie byście tu zobaczyli - piszcie śmiało!



Na dzisiaj przygotowałam dla Was grę inspirowaną Dobble.

Pewnie większość z Was ją kojarzy, ale jeśli nie to już tłumaczę o co chodzi ;)
Zestaw, który przygotowałam składa się z 28 kart, a na każdej z nich jest łącznie 6 warzyw/owoców. Każdą z tych kart łączy tylko 1 element. Gra polega na szybkim odgadnięciu, jaki to element.

---> POBIERZ TUTAJ <---













Jak grać? - 3 przykładowe sposoby

1. Rozdajemy każdej osobie jedną zakrytą kartę. Resztę kart układamy w odkryty stos po środku stołu. Następnie wszyscy w tym samym momencie odkrywają swoje karty i starają się odnaleźć jeden wspólny symbol łączący ich kartę z kartą ze stosu. Osoba, która pierwsza odgadnie, głośno nazywa ten symbol, bierze kartę z środka stołu, kładzie ją na swojej karcie i zgaduje dalej. Kiedy stos zniknie, gracze podliczają wszystkie karty, które zdobyli. Osoba, która ma ich najwięcej - wygrywa!

2. Rozdajemy wszystkie karty graczom. Ostatnią z nich kładziemy odkrytą na środku stołu. Każdy gracz tworzy ze swoich kart stos zakrytych kart. Na znak wszyscy odwracamy karty i szukamy wspólnego symbolu karty ze środka i karty z naszego stosu. Osoba która zgadnie, kładzie swoją odkrytą kartę na karcie leżącej na środku. Wygrywa gracz, który jako pierwszy pozbędzie się wszystkich kart.

3. Dajemy każdemu graczowi jedną, zakrytą kartę. Resztę kart odkładamy na środek stołu w pozycji odkrytej. Gracze w tym samym momencie odkrywają swoje karty i muszą znaleźć symbol łączący kartę któregoś z przeciwników i kartę ze stosu. Gdy gracz nazwie ten symbol, może położyć kartę ze stosu na karcie przeciwnika. Gra kończy się, kiedy na środku nie będzie już żadnych kart, a wygrywa osoba, która zbierze najmniej kart. 

Miłej zabawy!


3 komentarze:

  1. Bardzo dobry pomysł i pomoc dla innych nauczycieli

    OdpowiedzUsuń
  2. Na jednej karcie jest błąd i nie pasuje do innych żaden obrazek, to karta z:
    marchew,
    kokos,
    chili,
    bakłażan,
    pomidor,
    gruszka- którą należy zastąpić agrestem, wtedy będzie wszystko pasować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za informację! :) postaram się to poprawić w najbliższym czasie.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...